Verhuren

Uw verhuur in goede handen

Zelf op zoek gaan naar een geschikte kandidaat voor uw huurwoning kan een tijdrovende en kostbare aangelegenheid zijn. Veelal moet u advertenties plaatsen, tijd vrijmaken voor het bezichtigen, contracten opmaken, de sleuteloverdracht doen etc. Vaak krijgt u ook nog reacties terwijl de woonruimte allang verhuurd is. Ustad vastgoedbeheer & onderhoud neemt u dit graag uit handen!

Kosten voor eenmalige verhuur van een woning

Kosten voor eenmalige verhuur van een woning
Bij Ustad vastgoedbeheer & onderhoud bieden wij een professionele bemiddelingsservice voor de verhuur van uw woning. De kosten voor het eenmalig verhuren van een woning bedragen €995,- exclusief 21% btw.

Deze kosten omvatten het volledige bemiddelingsproces, van het plaatsen van de advertentie en het organiseren van bezichtigingen, tot het selecteren van de juiste huurder en het opstellen van de huurovereenkomst.

De kosten worden alleen in rekening gebracht wanneer de huurovereenkomst succesvol is ondertekend en de huurder de woning betrekt.
Neem contact met ons op voor meer informatie of om uw woning te verhuren via onze professionele bemiddelingsdiensten.

Onze werkwijze

Hieronder vindt u overzichtelijk de werkzaamheden die wij standaard voor u uitvoeren

1

Opname van uw woonruimte, zodat wij een duidelijk beeld hebben om wat voor woonruimte het gaat en het op deze manier, zo goed en realistisch mogelijk, aan kandidaat-huurder(s) kunnen voorstellen. Tijdens de opname kunnen wij u advies geven inzake uw object.

2

U kunt zelf uw wensen en eisen met betrekking tot kandidaat-huurder(s) aan ons kenbaar maken, het is per slot van rekening uw woonruimte.

3

Wij zorgen ervoor dat uw woning door een geselecteerd aantal makelaars wordt aangeboden.

4

Conform uw wensen en eisen maken wij een voorselectie van kandidaat-huurder(s) voor u.

5

Zijn er kandidaat-huurder(s) die belangstelling hebben om uw woonruimte te bezichtigen, dan verzorgen wij de bezichtiging. U kunt daarbij uiteraard aanwezig zijn.

6

Zijn de kandidaat-huurder(s), na afloop van de bezichtiging, geïnteresseerd om uw
woonruimte te huren, dan dienen kandidaat-huurder(s) de volgende gegevens aan te
dragen:

• kopie legitimatiebewijs
• werkgeversverklaring
• bankgarantie (bij zelfstandigen)
• borgstelling ouders/voogd (bij studenten)
• bewijs van DUO (bij studenten).

U heeft altijd de eindstem!

1. Gaat u akkoord met de kandidaat-huurder(s), dan verzorgen wij de juridisch goed
onderbouwde en waterdichte huurovereenkomsten, welke aan uw wensen kunnen worden
aangepast. Wij versturen, na het opstellen van de overeenkomst, de documenten naar u op
voor de laatste controle. Allerlaatst in deze stap is het inplannen van een afspraak om de
overeenkomst te ondertekenen.

2. Namens u verzorgen wij de bespreking en de ondertekening van de huurovereenkomst met
uw nieuwe huurder(s).

3. Namens u zullen wij de eerste huur en een waarborgsom (doorgaans gelijk aan 1 of 2
maanden huur) innen. Dit wordt meteen doorgestort naar uw (post)bankrekening. Vanaf de
2e betaalperiode betaalt de huurder rechtstreeks aan u.

4. De huurovereenkomsten worden u ter ondertekening toegezonden, samen met het
antecedent gegevens van uw nieuwe huurders. U ondertekent de huurovereenkomsten ook:
u houdt 1 exemplaar voor uw eigen administratie en het andere exemplaar stuurt u naar uw
nieuwe huurder.

5. Tezamen met de huurovereenkomsten wordt u een overzichtelijke factuur toegezonden
zodat u kunt zien welke bedragen wij voor u hebben ontvangen.

6. Tot slot wordt er een afspraak gemaakt voor de sleuteloverdracht en is de bemiddeling rond.

Daarnaast kunnen wij ook het beheer voor u op ons nemen. Het komt regelmatig voor dat
huiseigenaren veel tijd besteden aan het incasseren van huurinkomsten, het onderhouden van hun
eigendom en het afhandelen van storingen. Ustad vastgoedbeheer & onderhoud heeft uitgebreide
ervaring met het beheren van woningen en kan u veel taken uit handen nemen, zodat u meer tijd
voor andere zaken heeft.